Osoba na tym stanowisku:
- Sprawuje merytoryczny nadzór w wybranych komórkach i jednostkach organizacyjnych Policji nad prawidłowym klasyfikowaniem i kwalifikowaniem dokumentacji przeznaczonej do przekazania archiwom Policji
- Koordynuje prace związane z przeglądem i przekazywaniem akt do Instytutu Pamięci Narodowej oraz odpowiada za wyprowadzenie zaległości a następnie terminowe przekazywanie akt na bieżąco do statutowych zadań IPN, prowadzi współpracę z Instytutem Pamięci Narodowej – Komisją Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu w zakresie przekazywania dokumentów niejawnych i akt osobowych byłych funkcjonariuszy MO, poprzedzone analizą dokumentacji zasobu Głównego Archiwum Policji
- Kontroluje archiwa oraz składnice akt funkcjonujące w jednostkach organizacyjnych Policji
- Weryfikuje i dokonuje ostatecznej klasyfikacji i kwalifikacji dokumentów przyjętych z komórek organizacyjnych KGP, CBŚP i CLKP
- Opracowuje projekty wniosków kierowanych do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wyrażenia opinii i wydania decyzji umożliwiających udostępnianie niejawnych dokumentów archiwalnych podmiotom pozapolicyjnym
- Przeprowadza ekspertyzy archiwalne akt i proces brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” i „BE” oraz sprawuje nadzór nad prawidłowym procesem brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii „B” oznaczonej symbolem „BC”
- Identyfikuje dokumenty archiwalne pod względem prawnych możliwości zniesienia lub zmiany klauzuli tajności oraz przeprowadza kwerendy archiwalne oraz przygotowuje dokumentację do udostępnienia dla uprawnionych podmiotów z zasobów archiwalnych Policji
- Opracowuje materiały szkoleniowe i instruktażowe oraz przeprowadza szkolenia dla pracowników i policjantów z komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych Policji